asplecie - dziecko
Produkty
Oceny i komentarze
Rabaty
Prawa konsumenta
Warunki zwrotów
Kategorie
Filtruj
Ten butik jeszcze nie został oceniony.
brak rabatów...
Odpowiedzialność za wady towarów
- Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Kupującemu Produkty bez wad.
- Umową Sprzedaży objęte są jedynie nowe Produkty.
- Sprzedawca jest gwarantem sprzedawanych Produktów w Butiku.
- Złożenie reklamacji polega na wysyłce przez Kupującego reklamowanego Produktu do Sprzedawcy na adres Butiku wraz ze zgłoszeniem zawierającym informacje opisane w pkt. 7 poniżej.
- Sprzedawca zobowiązany jest do ustosunkowania się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamowanego Produktu wraz ze zgłoszeniem, a jeśli Sprzedawca nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- W przypadku ujawnienia się wady zakupionego Produktu, Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi, wówczas zastosowanie ma pkt. 4. Przy czym, jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym zaleca się zawarcie:
- dane zgłaszającego reklamację (imię i nazwisko oraz dane kontaktowe Konsumenta);
- datę zakupu Produktu;
- opis wady;
- okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia;
- żądanie Konsumenta w związku z wadą towaru (np. zwrot płatności, wymiana).
Prawo odstąpienia od Umowy
- Konsument może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni licząc od dnia następującego po dniu dostarczenia Produktu. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, termin biegnie od dnia następującego po dniu dostarczenia ostatniego Produktu.
- Prawo do odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Do zachowania terminu odstąpienia wystarczy wysłanie przez Konsumenta Oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed terminem wskazanym w pkt. 1. Ów Oświadczenie Konsument może złożyć na formularzu (np. na formularza udostępnionym przez serwis artyferia.pl w Regulaminie), przesyłając je za pomocą funkcjonalności wiadomości udostępnionej przez serwis artyferia.pl
- W przypadku odstąpienia od Umowy zarówno Sprzedawca, jak i Konsument mają obowiązek rozliczenia się.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- w przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowę uważa się za niezawartą;
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu/Produktów, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę;
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu/Produktów z powrotem lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
- zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami;
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu zwrotu Produktu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem (data nadania);
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub przed zawarciem Umowy nie poinformował Konsumenta o tej konieczności;
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i jego funkcjonalność. Jeżeli Konsument zmniejszy wartość rzeczy niewłaściwie ją użytkując lub właściwie nie zabezpieczy Produktu przed jego wysyłką zwrotną, Sprzedawca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami.